Poznań Stary Rynek budowa drogi rowerowej

przez | 9 czerwca, 2023

W poniedziałek (12 czerwca) rozpoczynają się prace związane z budową drogi rowerowej po północnej stronie jezdni ulic Estkowskiego, Małe Garbary, Wolnica i Solnej, do skrzyżowania z ul. Działową.

Jest to fragment rowerowej obwodnicy ścisłego centrum, przewidzianej w Programie Rowerowym Miasta Poznania. Tego dnia jezdnie, chodniki i przejścia dla pieszych na ulicach Estkowskiego, Garbary i Małe Garbary w rejonie ich skrzyżowania zostaną zwężone, co będzie się wiązało ze zmianami w organizacji ruchu.

Schemat organizacji ruchu

Jadący ulicą Estkowskiego od mostu Bolesława Chrobrego na zwężenie natkną się przed skrzyżowaniem z ul. Szyperską i do tego skrzyżowania będą poruszać się dwoma pasami jezdni – lewym do jazdy na wprost i dotychczasowym środkowym, który będzie służył do jazdy na wprost i do skrętu w ul. Szyperską. Prawy pas, służący do tej pory do skrętu w tę ulicę, zostanie wyłączony z ruchu nie tylko do tego skrzyżowania, lecz również po jego minięciu. Do skrzyżowania z ul. Garbary kierowcy będą dojeżdżać nie – jak dotąd – czterema, a trzema pasami. Skrajny lewy będzie jak do tej pory służył do skrętu w lewo, w ul. Garbary, środkowy do jazdy na wprost, a prawy do jazdy na wprost i skrętu w prawo, w ul. Garbary. Po przejechaniu skrzyżowania z ul. Garbary, jadący ul. Małe Garbary na jej krótkim odcinku natkną się jeszcze na jej zwężenie jezdni po prawej stronie. Roboty prowadzone na tym odcinku będą się wiązały z koniecznością niewielkiego przesunięcia lokalizacji przystanku autobusowego w kierunku ul. Solnej.

Jadący ul. Garbary od Cytadeli, przed skrzyżowaniem z ul. Małe Garbary i Estkowskiego, do dyspozycji będą mieli cztery pasy jezdni, a nie – jak dotąd – pięć. Wyłączony z ruchu zostanie wydzielony pas do skrętu w prawo, w ul. Małe Garbary. W trakcie robót w ulicę tę będzie można skręcić korzystając ze skrajnego, prawego pasa jezdni, którym będzie można poruszać się również na wprost.

Dzięki rozpoczynającej się inwestycji, zapewniającej wyodrębnione ciągi komunikacyjne dla poszczególnych uczestników ruchu, łatwiej będzie dojechać rowerem do śródmieścia, a z drugiej strony – wygodnie i bezpiecznie dotrzeć do Wartostrady oraz terenów rekreacyjnych.

Budowana droga rowerowa będzie miała od 2 do 2,5 m szerokości. W efekcie zaplanowanych robót zmianom ulegną m.in. geometria skrzyżowań, które będą przecinać nową drogę oraz przebieg chodnika. Zbudowane bądź przebudowane zostaną przejazdy rowerowe i przejścia dla pieszych. Wykonawca przeprowadzi też prace związane z odwodnieniem pasa drogowego, przebuduje istniejące oświetlenie, sygnalizację świetlną, przesunie słupy trakcyjne, zajmie się również nasadzeniami roślin.

W związku z rozpoczynającymi się pracami prosimy o zachowanie ostrożności i zwracanie uwagi na oznakowanie.

PIM.

źródło: https://zdm.poznan.pl/pl/web/aktualnosci/view/id/rusza-budowa-drogi-rowerowej-na-starym-miescie