
Poznań wiadomości
Poznań transport na szczepienie covid
Masz problem z samodzielnym dotarciem do punktu szczepień? Skorzystaj z transportu!
Chcesz się zaszczepić, ale masz problem z samodzielnym dotarciem do punktu szczepień? Sprawdź, jak skorzystać z organizowanego przez gminy specjalnego transportu na szczepienia.
Transport na szczepienie
Chcemy, aby osoby, które mają problem z samodzielnym dotarciem do punktu, mogły skorzystać ze szczepień przeciw COVID-19. W tym celu gminy zorganizowały specjalny transport z domu pacjenta do punktu szczepień. Po zaszczepieniu, osoba potrzebująca zostanie odwieziona do swojego miejsca zamieszkania. Chęć skorzystania z transportu można zgłosić bezpośrednio w punkcie szczepień lub za pośrednictwem specjalnego numeru telefonu, który jest obsługiwany przez poszczególne gminy.

Kto może skorzystać z transportu do punktu szczepień?
Ze specjalnego transportu mogą skorzystać:
osoby niepełnosprawne, które posiadają aktualne orzeczenie o niepełnosprawności (w stopniu znacznym o kodzie R lub N) lub odpowiednio I grupę z ww. schorzeniami;
osoby, które mają obiektywne i niemożliwe do przezwyciężenia we własnym zakresie trudności w samodzielnym dotarciu do najbliższego punktu szczepień – w przypadku miast poniżej 100 tys. osób, gmin miejsko-wiejskich oraz wiejskich;
osoby powyżej 70. roku życia, które mają obiektywne i niemożliwe do przezwyciężenia we własnym zakresie trudności w samodzielnym dotarciu do najbliższego punktu szczepień – w przypadku miast powyżej 100 tys. mieszkańców.
Najpierw rejestracja, później umówienie transportu – jak to zrobić krok po kroku
Sprawdź, jak umówić transport do punktu szczepień, gdy:
Rejestrujesz się za pomocą infolinii 989
Rejestrujesz się bezpośrednio w wybranym punkcie szczepień
Rejestrujesz się przez Internet
Umówiłem transport, ale muszę zmienić datę – co wtedy?
Sprawdź, co zrobić, jeśli umówiłeś się na transport, ale termin Twojego szczepienia uległ zmianie.
Zmiana terminu na wniosek pacjenta
Jeśli zarejestrowałeś się na szczepienie za pomocą infolinii 989 lub internetowo i umówiłeś się na transport, ale chcesz zmienić termin:
Dokonaj zmiany terminu szczepienia. Jeśli rejestrowałeś się za pomocą strony internetowej – zrób to właśnie tam. Jeśli dokonałeś rejestracji przez infolinię 989, skontaktuj się z nią ponownie, aby ustalić nowy termin.
Zadzwoń na infolinię gminną i poinformuj koordynatora o zmianie terminu i miejsca Twojego szczepienia.
Koordynator skontaktuje się z Tobą z potwierdzeniem zmiany terminu i formy transportu.
Jeśli zarejestrowałeś się bezpośrednio w punkcie szczepień i umówiłeś się na transport, ale chcesz zmienić termin:
Skontaktuj się z punktem szczepień i ustal nowy termin.
Punkt szczepień przekaże informację o zmianie terminu szczepienia do koordynatora gminnego.
Koordynator skontaktuje się z Tobą z potwierdzeniem zmiany terminu i formy transportu.
Zmiana terminu na wniosek rejestrującego
Jeśli zarejestrowałeś się na szczepienie za pomocą infolinii 989 lub internetowo i umówiłeś się na transport, ale podmiot rejestrujący musi zmienić termin Twojego szczepienia:
Zostanie dokonana rejestracja nowego terminu szczepienia. Zostaniesz o tym poinformowany telefonicznie lub przez SMS.
Zadzwoń na infolinię gminną i poinformuj koordynatora o zmianie terminu i miejsca Twojego szczepienia.
Koordynator skontaktuje się z Tobą z potwierdzeniem zmiany terminu i formy transportu.
Jeśli zarejestrowałeś się bezpośrednio w punkcie szczepień i umówiłeś się na transport, ale podmiot rejestrujący musi zmienić termin Twojego szczepienia:
Zostanie dokonana rejestracja nowego terminu szczepienia. Zostaniesz o tym poinformowany telefonicznie lub przez SMS.
Punkt szczepień przekaże informację o zmianie terminu szczepienia do koordynatora gminnego.
Koordynator skontaktuje się z Tobą z potwierdzeniem zmiany terminu i formy transportu.
Zmiana terminu na wniosek gminy
Jeśli zdarzy się sytuacja, że Twoja gmina nie będzie mogła zapewnić Ci transportu w terminie Twojego szczepienia:
Koordynator gminny skontaktuje się z punktem szczepień i ustali nowy termin Twojego szczepienia. Zostaniesz o tym poinformowany.
Koordynator dokona dla Ciebie nowej rezerwacji na transport i Cię o tym poinformuje.
źródło: https://www.gov.pl/web/szczepimysie/transport